onsdag 26. oktober 2011

Et gammelt glasskap har flyttet inn...

Mannen og jeg fikk et gammelt, lite glasskap av svigermor i sommer. Det var brunt, beiset og slitt...
Jeg har ikke veldig mye erfaring med oppussing av møbler, og var nok litt ivrig med å få det ferdig og jukset med grunnarbeidet. Det gjør jeg ALDRI igjen....

Jeg malte og malte, det ble kaldere og kaldere om kveldene i garasjen, jeg ble mer og mer frustrert og skapet forble like herlig rosa for hvert strøk jeg malte.

Jeg var etter fire strøk med hvit maling i ferd med å gi opp hele prosjektet, sette det på vent til våren og begynne på nytt, men i et siste desperat forsøk på å få det ferdig malte jeg på et strøk med eggehvit maling som vi hadde stående, og vips var skapet tilnærmet lik hvit.

Resultatet ble ikke helt som jeg hadde håpet, så det blir nok av med alle malingen og ny runde til vår.
Men det får lov til å stå i stuen over vinteren. Inn i skapet har det flyttet gamle glass som min kjære har arvet etter sin mormor, samt serviser og glassfater...





Ønsker dere alle en fin onsdag!

3 kommentarer:

  1. Flott skap :-)......det har du jammen hatt litt av en jobb med, så det er jo kjedelig hvis du må begynne på nytt igjen til våren....

    Har aldri vært her inne på besøk hos deg, men jeg kommer helt sikkert tilbake :-)

    Hilsen Rita

    SvarSlett
  2. Skapet bl eveldig fint! Er nok bare du som ser de små skjønnhetsfeielene :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Så koselig blogg og kjempefint skap.
    Ha en kjempefin helg.

    SvarSlett