lørdag 10. september 2011

Mitt første "bruktfunn"

Jeg har så lenge jeg kan huske tatt vare på, og samlet på det meste- med det i bakhodet at det sikkert kan brukes en dag.
Men jeg har aldri kjøpt noe i en gjenbruksbutikk før nå...
Jeg har vært på jakt etter en tallerkenhylle til rommet til trollungen en stund, og har vært på besøk i diverse bruktbutikker, men uten hell. Jeg er tydeligvis ikke den eneste som jakter på disse berømte tallerkenhyllen ble jeg fortalt da jeg spurte hos den lokale "skrot-mannen".
Jeg ser de selger de i diverse interiørbutikker, men jeg er absolutt ikke villig til å betale en formue for noe jeg vet min far kunne klart minst like fint. Så det ender nok med at jeg tegner en mal til min far, og spør pent om han ikke har lyst på en liten utfordring.

Men så var jeg da innom en av disse berømte gjenbruksbutikken, og jeg må humre og le litt for meg selv når jeg vandrer rundt. Utrolig mye rart, spennende, unyttig(?), gammelt, fint og forunderlige ting som blir solgt!

Det er helt sikkert mange skatter jeg går rett forbi fordi jeg ikke ser hva de kan brukes til, eller ser verdien av. 
Men jeg vet hva jeg synes er pent, og da jeg sveipte innom serviseavdelingen fant jeg denne nydelige porselenskoppen som bare måtte bli med hjem. Det var egentlig bare koppen jeg ville ha, men da jeg fant skålen og en tallerken i samme serie like bortenfor var det ikke tvil.

Som allerede skrevet har jeg aldri kjøpt brukt før og hadde ingen anelse om hva dette ville koste. Så da damen i kassen sa det ble 30 kr for alt - smilte jeg sikkert fra øre til øre da jeg jeg forberedt på å betale ihvertfall det dobbelte!

Jeg er klar over at jeg ikke kommer så langt med èn kopp og skål. 
MEN jeg vil ha den til pynt og den kommer til å passe perfekt i glasskapet som står i garasjen klar til oppussing. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar